fredag 14 maj 2010

Vårkänslor

I år har jag inte satt några frön så det känns lite tomt. Men då kan man ju gå till syster Eva och titta på växtkraften hos henne. Hela verandan är full med frösådder. Som synes har tagetesen redan knopp.

Vissa "tagetes" (en del personer kallar ALLA blommor för tagetes!) har blivit riktigt höga men vissa "tagetes" är inte så stora ännu.


I stora hinkar växer också potatisen för fullt. Vet inte om den är ätklar till midsommar men den som väntar på något gott kan alltid vänta lite till...

Just nu vräker regnet ner på Wilsongränd så det är inte läge för trädgårdsskötsel. Men regnet gör så att tjälen försvinner och det kommer att börja grönska, så jag sitter inne och njuter.

3 kommentarer:

Eva sa...

Ja tänk det här är första året jag sår blomfrön på detta vis!!!Att det lyckats växa upp är nog tack vare dina lysrörslampor jag fick låna. Tur att du hade uppehåll i år.Jag har börjat kolla lampor på loppis om det nu blir sådd nästa år. Det blir nog någon "tagetes" till dig om du nu vill ha sådana blommor. Tyvärr blir nog inte POTATISEN klar till midsommar! Men nu är ju värmen på gång, så man vet aldrig.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej på dig!
Vilken mysig blogg du har.
Det är alltid skoj att hitta såna som bara ligger nästgårds.
Ha det bra. Kram

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Jo du, så kan det vara här i bloggvärlden. Att man är lite anonym menar jag, skratt!!!
Vi säger hej till varandra på byn iallafall. Jag tror nog att du snart räkanar ut vem jag är, mamma till Busarna och matte till jämthundstjejen Ayla, fniss. Du får nog gissa lite till, asg* Kram i massor tills nästa gång :P