måndag 8 mars 2010

SPORTLOV

Veckans tulpaner går i lime och rött.

Äntligen!
Idag åkte snön från växthustaket. Och alla fönster klarade sig, puh...
Men i år ska jag inte starta upp växthuset ännu för elen kostar för mycket, utan växterna får stanna i förrådet ett tag till.


Vad tror ni att det här är?




Jo, mina nya mössor, s.k. Åremössor. Det blå-lila köpte jag i garnaffären och trivdes jättebra i. Jag ser ut som en smurf men skön är den. Så raskt tillbaka till affären för att köpa garn till den gröna och den grå-rosa.
Så nu när termometern visar plusgrader drar jag ned luvan och myser.



3 kommentarer:

gittan sa...

Snygga luvor; gör du på beställning ? Eller har du beskrivning ?
Vårt växthustak fick vi skotta av eller rättare sagt dra ett snöre så att snön lossnade annars kanske jag inte haft något växthus.Du har kanske hört om taken som gett sig häromkring.
Men nu är det plusgrader på gång och jag tror inte jag längtat till våren så mycket som jag gör iår.
Lycka till med garagebygget !

Ha det så jättebra i din luva !

Barbro sa...

Ja, här spikas det varje kväll. Bilder kommer snart.

Katarina sa...

Tillochmed JAG använder mössa nu mera,gillar dom helskarpt.
Ha en skön vecka!! de har vi.