fredag 29 juli 2011

Trädgårdsbilder...?

Idag regnade det ordentligt och då blir stenarna så vackra. Alla färger kommer fram.



Här är det största ogräset i trädgården. Jag vet inte vad det heter men det kommer upp på samma ställe varje år och blir som en hög buske. Den skulle kunna ta över hela trädgården om jag inte rensade bort fröplantor.



Fuchsiorna var väldigt långsamma i år men nu blommor de för fullt.





Och här sitter YoYo mitt i det avstängda vattenfallet. Skarvsladden blev blöt och då gick säkringarna i huset så det var bara att dra ur sladden.









4 kommentarer:

gittan sa...

Såg att du hade fina fuchsior....de är fina när de står i full blom.
YoYo tyckte förstås det var spännande att springa omkring i en tom pool!
Här är tropisk värme så tomaterna mognar för fort! Tomatfrossa! Tomat och chilimarmelad är ju gott..

Barbro sa...

Jag åt faktiskt den första tomaten idag!!

Anonym sa...

Det är en renfana du har som ogräs... de är förfärlig....rekomenderar att du tar bort hela plantan

Barbro sa...

Ja, jag kom på att den heter renfana. Och visst får jag rensa bort en del småplant runt om , men jag brukar en del växa upp i slänten. Men det kasnke är dags att ta bort den nu...