fredag 5 augusti 2011

Växthusbilder

I år blommar pelargonerna som aldrig förr och det har ju varit soligt och varmt.


Den här pelargonen tog jag med mig från Mallorca för några år sedan och den är så härlig, yvig och skräpig.



Nu börjar också tomaterna mogna men jag vet inte om det syns för bilden blev väldigt mörk. I år har jag mest cocktailtomater för de är så söta och goda. En gurkplanta har jag också och den ger god skörd, alldeles lagom för att vi ska hinna äta upp gurkorna.

Idag regnar det så jag har ställt ut alla smutsiga lerkrukor så de "fördiskas" i regnet. Jag tänkte plantera om pelargonerna och då är det bra om krukorna är rena och fuktiga...




2 kommentarer:

Ingela på fröst sa...

Hej mina pelargonior har inte blommat lika rikligt i år, mest grönt! Tror du det beror på att jag plantera om dem i våras? härligt växthus, förövrigt :) / ingela

Barbro sa...

Jag planterade också om dem i våras och ger svag näringslösning i vattnet. Och alla sorters pelargoner blommar mycket, både vilda och vanliga zonal.
Men det får ju inte bli för stark näring för då blir det mest blad.