onsdag 9 december 2009

Några bullar

De kära saffransbullarna tycker jag ska rullas... jag provar varje år att göra bullarna på andra sätt, men inser snart att jag vill rulla dem till S S S S S. Det hör liksom julen till.

Och till slut har man ju rullat klart. Ser ni bullen som sticker ut? Jo, 1 fick en annan form, men sedan återgick jag till SSSSS


Mm, vad det luktar gott när de är färdiggräddade


Men jag gjorde också de enkla längderna med vit choklad. Nu är det bara de glutenfria bullarna som ska göras.



Jag måste sätta in ett kort på en godsak till: Lasses apelsinglass. Den blev både len och syrlig i smaken, försvinnande god. Jag vet de som önskar sig den i julklapp.




2 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Läckert med granen taket tycker jag.
Då har han Kvalster boken eller???
Ja du det är så skönt att ha henne hemma så jag kommer att skämma bort henne med så mycket kramar.
Ha det gott
Annika

Katarina sa...

Bullarna och glassen är godkända.
Smakade mycket bra effter allt handlande.