lördag 5 december 2009

2a Advent

2a advent är här,veckorna går fort. Tobias, hundarna och jag var till Backe idag och hälsade på mamma. Stackars mamma som ser så dåligt nu och ramlat och slagit ansiktet. Vi hann också med en fika på cafet på torget.

Alla verkar baka och stöka inför julen, men jag , jag bakar matbröd jag... nu ligger sesam-och linfröbröd och kallnar, och i garaget står havrebröd och jäser till imorgon.


Här är en bild på en av de 3 valparna som bor utanför Barcelona. Det här kan vara vår Lucas men det kan också vara en av hans bröder... vi har inte bestämt ännu vem av dem som ska flytta till Strömsund. Här är valparna 5 veckor så om 2 veckor ska nog beslut ha tagits...?

Hoppas fortsättningen av helgen blir riktigt lugn och skön för er alla!

5 kommentarer:

Katarina sa...

Det va ju ett riktigt charmtroll.

Annika sa...

Vi ser fram i mot att lukas flyttar till sverige...

Anonym sa...

Vilket gosedjur!! och vad söt han är! Förstår att ni längtar tills han anländer.

//Ulrika

gittan sa...

Vilken sötnos ni väntar på !!!
Förstår att spänningen är olidlig och att det är svårt att fokusera på julen.
Hoppas han kommer känna sig som hemma och välkommen bland de andra.
Kommer den lille i ett paket med Schenker..?

Barbro sa...

Ha, ha... ja, då hade Tobbe kunnat kört ut honom.
Nej, men ett paket på flyget, som jag hoppas att han mår bra i. Men det har skickats så många valpar på det viset så det ska nog gå bra.