söndag 21 februari 2010

Gårdagens efterrätt såg ut så här och heter syllabub. Jag hade aldrig ätit det tidigare men Lasse såg det tillagas i sitt favoritprogram Masterchef på Tv8 och ville testa det. Vispen fick jobba kan jag säga! Och det var riktigt gott men ganska mastigt.



Men energi behövde vi för idag var det kallt och blåsigt så det tog emot på hundpromenaden. Sedan skottade jag av taket på bron för att kolla vart vattnet som läcker in i hallen kommer ifrån.


De andra familjemedlemmarna började spika tak i garaget. Första spiken för mitt hembageri??

2 kommentarer:

Katarina sa...

Jag kommer på studiebesök när bageriet är i gång.
Har beställt jäskorgar;)

Annika Christensen sa...

Hembageri? Vad kul!
Grattis till den iden.
Då måste du ha nässelknäckebröd.
Du kan få receptet av mig och så kan det heta Naturliga Ting hi hi,,
kanske lite kul..
Veckans blogg bröd??

Oj oj vad jag tyckte detta var kul.
Ja vissa dagar är lite väl kalla när man går med hunden.
Jag går numera bara med Isa.
Ha det gott och jag ser framemot fler spikar i det där blivande bageriet.
Annika