lördag 13 februari 2010

Härlig dag på isen

Lucas och jag tog en promenad på isen i morse. Han var mycket förundrad över de fartvidunder som kom farande. Läskiga var de men lite spännande också.
Senare gick jag och YoYo ut och för första gången den här vintern gick vi över Vattudalen. Det var inte så blött och inte knakade det heller så vi kom helskinnade över till norra sidan. Jag spanade hela tiden efter skotrarna som kom åkandes för jag visste inte om YoYo skulle börja jaga dem. Men det var ingen fara för han visade sig vara mattes lilla lydiga sötnos idag.
Härligt att solen visar sig för då kan jag ladda kroppens batterier. Mer sådant behövs efter en kall och mörk vinter.

1 kommentar:

Annika Christensen sa...

Jag har inte blivit färdig att åka skridskor iår fast att det är det bästa jag vet...
Härligt med sol här är dagarna verkligen längre det märks på fåglarna också´.
Natti natti
annika