lördag 21 augusti 2010

Choklad i trädgården

Chokladblomman både är vacker och doftar gott och jag är så glad när den blommar. En av dem dog i vinter så jag har köpt nya små plantor i år. För jag vill inte vara utan den. Men det är svårt att i ett foto kunna återge rätta färgen, och kunna visa hur solen skiner genom de brun-röda blombladen.



Här blir det ganska bra färg på blomman men bilden blir mörkare än vad det var i verkligheten.


Och här blir färgen ljus men det syns hur blomman ser ut... inte lätt.



Afrikas blå lilja kom igång väldigt sent i år och nu börjar de små blommorna att vissna. Nätterna är ju så kalla så de tycker nog att det är dags att flytta in. Men det känns lite tidigt.
Det finns bara ett ord för den här sommaren - konstig. Först kallt, sedan massor av regn och nu är det kallt igen. Men växterna har verkligen frodats.




2 kommentarer:

Katarina sa...

Fina blommor,men jag vill nog ha choklad i munnen i stället;))

gittan sa...

Jag är glad att jag köpte en chokladblomma; den är så vacker och doften som choklad !
kram gittan