söndag 1 augusti 2010

Trädgårdsrundan och de sista pionerna

I helgen hade Strömsunds Trädgårdsförening Öppen trädgård i Geologiska Trädgården och i 6 privata trädgårdar. Vi var oroliga för vädret såg inte lovande ut men det regnade inte en droppe.

Det har varit en toppentrevlig helg där jag träffat många härliga människor att prata trädgård med. Det här arrangemanget kommer vi att upprepa nästa år.


De sista bilderna på mina pioner. De vanliga rosa bondpionerna är som stora fluffiga gräddbakelser. Tyvärr blir de fula av allt regnande men de var fina nu i helgen iallafall.

Mindre och enkel men ändå en pion är denna fina röda planta. Den heter Otto Froebel.
En del pioner ska jag gräva upp i höst för de har inte blommat. Jag ska prova att dela dem så de får ny livskraft.


2 kommentarer:

Fjällbruden sa...

Tack så hemskt mycket för att vi fick komma och titta in på din härliga täppa. Supertrevligt. Bra initiativ.
Jag fick massor av inspiration :-) Jag ska införskaffa några pioner jag också.
Tack än en gång! Kram Anna

Barbro sa...

Tack för att ni kom!
Det blev verkligen lyckat.