fredag 22 oktober 2010

Föreläsning

Ikväll har jag varit till Lit och haft föreläsning i surdegsbakning. Det var första gången och jag försökte förmedla hur kul det är att baka. Jag vet inte om jag lyckades men de gillade iallafall mitt bröd. Jag hade med mig olika sorters bröd och det var det ljusa fruktbrödet som tog slut först. Rågbrödet blev kvar längst trots att det smakar mest.

På bagerifronten har det äntligen börjat hända saker... elen är installerad nu och även ytterväggen är färdigspikad. Tyvärr fick vi lov att kassera en ugn för det visade sig att den var i mycket dåligt skick... så nu hoppas jag att den andra kommer att fungera bra. Jag ska göra lite tester i morgon av maskinerna.

1 kommentar:

gittan sa...

Men så kul att du är ute och håller föredrag; du har säkert mycket som du kan konversera om som blommor och bin, bakning, hundar och golf !!!
Vill du hålla något litet föredrag i Karlskoga kanske ...
Men jag hoppas ju att du ska kunna börja baka snart
kram syrran