söndag 29 november 2009

1a Advent

1a Advent är redan här så nu är det dags att börja pynta och pyssla. Lite överblivet eneris (stickigt som bara den!!) en girlang från ifjol och ett rött band blev till några oregelbundna kransar att hänga på dörren.


Och idag satte vi faktiskt upp nya gardinstänger och på dem gardiner! Ni som känner mig vet att det saknats gardiner länge, men nu hänger sådana i flera fönster.


Vi gick en vintrig promenad med hundarna i morse, minus 10 grader visade termometern, så det var skönt med luvan på. Hundarna höll igång från första stund. Och Yoyo hittade visst något smaskens...


... för sedan var jakten igång. Kors och tvärs över golfbanan, Vera och Vilma var hopplöst efter i svängarna.


YoYo lyckades alltid lura dem åt ett håll medan han drog åt ett annat. Det smaskiga var en liten död mus, visade det sig, det vet väl alla hur delikat en sådan är.



Efter att ha blivit fråntagen sitt byte ruskade jägaren på sig och fortsatte sin språngfärd i jakt på nya smaskiga godsaker. Han är aldrig still så det är svårt att få en skarp bild på honom.




I lördags var det Julmarknad i Strömsund så jag bakade en hel del limpor, 2 olika slags vörtlimpor, äpple-och russinbröd, plommonbröd och Gotlandslimpa, och packade in i bilen.



De packade jag sedan upp i makens bokhandel bredvid alla bakböcker som just nu finns till försäljning. Jag bjöd på smakbitar och sålde limpor, varenda en! Tyvärr gick det inte lika många böcker, men julhandeln har ju bara börjat.
Hoppas att 1a Advent har varit lugn och skön och ha en bra start på december!
önskar vi på Wilsongränd 1





4 kommentarer:

HWITA DRÖMMAR sa...

Va fint du gjort i affären!

Smart idé att sälja bröd tillsammans med bakböckerna, de kommer säkert tillbaka och köper böckerna sen när de ätit upp ditt goda bröd!

-10 grader alltså, ser framemot att få lite snö här snart också..

Idag har vi pysslat ihop en egen julbock av granris eller rättare sagt det är sambon som har pysslat ihop den jag kollade mest på! Fast jag fixade middagen istället..

Önskar er en trevlig 1:a advent!

Anna-Lena sa...

Vad du fixar och trixar! Fantastiskt! Har du några bra recept på vörtlimpor så får du gärna skicka detta till mig!

gittan sa...

Glad advent !
Vilka fina bullar; jag tyckte att jag slagit eget rekord i lördags då jag bakade vört, äpple/russinbröd och maltbröd men du slog mig med råge !
Ha en bra vecka, kram gittan

Annika Christensen sa...

Förstår att du sålde bra av bröden.
Hembakat är ju så gott.
Klart att det kommer att gå mera böcker sedan.
Bokhandel så spännande då får ni ta och köpa in min nästa bok...
Den kommer till våren.
Ni kan läsa om den på min hemsida
wwwnaturligating.se
Tack för fin kommentar ang våran Dessie det är deppigt värre här.
Ha det gott
Annika