måndag 28 juni 2010

Jag älskar min trädgård!

Nu händer det saker i trädgården. Regn, gödsel och solsken är vad den behöver. Då kan rodgersians vackra blad breda ut sig.


Rododendronbuskarna såg inte mycket ut för världen i våras. Men några av dem blommar fint nu, inte lika mycket som ifjol men knoppar och blommor finns att njuta av.


Klockvallmons spröda klockor vajar i vinden. Och som tur är, är de här lätt att dela så tuvorna kan bli många såsmåningom.


Och så min älskade svavelpion som blommar nu. Solen sken så starkt så de ser nästan genomskinliga ut. Inte det bästa fotoväder kanske men jag kunde inte låta bli.







3 kommentarer:

gittan sa...

Klockvallmon var vacker ! En så´n måste jag försöka hitta !Pionerna är också fina för att inte tala om doften ! Njut av fägringen !

Anonym sa...

Häller med att klockvallmon var ljuvlig.v
Var har du fått tag i den.
Birgitta

Barbro sa...

Klockvallmon grävde Larz Danielsson i pålgård upp en liten planta i sin trädgård så jag fick med mig.
Han har såna växter som man inte hittar i en vanlig trädgårdshandel.