fredag 2 juli 2010

Utedag

Idag kom jag mig äntligen för att diska alla smutsiga krukor. Diskhon fungerade perfekt och just nu har jag mycket regnvatten så det fanns vatten att skölja med också.

Hundarna tyckte det var varmt och då är det skönt att ha en skuggplats.

Jag tänkte ta en närbild på Vera... men vem dyker upp då? Precis som i Disneyfilmen på julafton när fågeln tittar in i bilden från alla håll, så dök YoYos nos upp i bilden. Och precis då knäppte jag av.


Det händer mycket nu i trädgården. Växterna formligen vräker sig fram och vill visa upp sig. Det gäller att gå många rundor så man hinner se alla förändringar. Det var ju inte länge sedan marken låg torr och brun och växterna kämpade i kylan.
Och värmen och solskenet ska vara kvar några dagar sägs det...

1 kommentar:

Anna-Lena sa...

Det händer mycket med växterna nu när värmen äntligen kom. Våren var inte direkt varm men det är härligt att få vara med och se för varje dag vad som händer. Trädgård och växter är underbart!