söndag 4 juli 2010

Det enkla är ofta det vackra

I rabatten på framsidan växer inte några märkvärdigheter, inga specialblommor som kräver särskild skötsel utan det är sådana som man ser i var mans trädgård. Eldig krasse mot ännu ej utslagen krollilja.


Och en helt vanlig prästkrage gör sig fint mot alla färger i rabatten. Ofta river jag bort prästkragarna för de har en förmåga att fröa av sig längst fram i rabatten.


Den gula dagliljan blommar snabbt och kort... som tur är finns det många blommor på varje planta.


Nog är det något visst med jättevallmons knoppar!




Här har blomman fått det lite trångt för den har kilat in sig i blomstödet.



3 kommentarer:

gittan sa...

Vilket häftigt blomstöd, hemmabygge eller ? Rostiga prylar är ju snyggt i rabatten ! Jag försökte ta några rostiga delar som hittades vid grävningen av vattenanläggningen i trädgården men där fick jag tji, det ansågs alldelse för riskabelt !!
Fina bilder och frid över grönskan !

Anonym sa...

Bilderna är fina säger en som är väldigt förtjust i trädgårdens alla färger. Blomstödet! Vart? Perfekt till den tunga Vallmon. Har själv satt armeringsmatta som stöd till vinrankan. Efter ett år bättrade jag på med juteväv för att höja zonen.

Barbro sa...

Blomstödet har sonen svetsat ihop av armeringsjärn i olika storlekar. Det är väl ca. 2 meter högt så jag har inga blommor som når så högt ännu.