tisdag 13 juli 2010

Småttingar och nykomlingar

I stenbrottet har småttingarna kommit igång ordentligt nu. Mossfloxen breder ut sig och blommar blått.


Lewisians lilla blomma söker sig mot solen.


Och den här slingerväxten som jag inte kommer ihåg namnet på sligrar sig mellan alla stenar. Den liksom fyller ut alla tomrum.


Den ser hög och ståtlig ut, den lilla vivan, men är inte mer än 10-12 cm.



Många är de växter i min trädgård som jag inte har namn på eller som jag glömt bort vad de heter. Det här är en av dem.




Mina azaleor har haft det tufft i min trädgård för varje vinter har rådjuren varit där och knaprat. Trots att jag försökt skydda dem med både hönsnät och duk. Och den här vintern var inte heller nådig mot växtligheten.
Men en knopp klarade sig så nu kan den äntligen blomma. Tänk när hela busken får vara ifred och står i blom...!


Den här irisen köpte jag för 2 år sedan och den har bara visat blad, men i år kom så en blomma. En riktigt fluffig eller kanske svulstig blomma visade sig.
Kul med nykomlingar!


Inga kommentarer: