fredag 30 oktober 2009

Het, hetare, hetast

Nu kommer vi att få det varmt i vinter för nu är luftvärmepumpen installerad. Vi hoppas på att spara en "massa pengar" på den. Den smälter in snyggt i inredningen och inte låter den mycket heller.


Här ligger den ena kombatanten i ett drama idag. Hundarna fick godis i pappkartonger och de brukar slita och riva i dem en stund. Men idag ville Vera ha den som Vilma hade och det gillade inte Vilma så hon morrade och sa ifrån, och det tålde naturligtvis inte Vera. De tuggade en stund på varandra innan jag fick isär dem... för en liten Frolic i en pappkartong!


Den andra kombatanten var mycket sur och blängde fult på Vilma när hon kom in igen, (jag släppte ut henne för att hålla dem isär en stund) men då lugnade allt ned sig.


Det är nu 4 veckor sedan Vera träffade Kaiser i Norge och jag tror inte att hon är dräktig. Hon har i och för sig mått illa några dagar men det är också det enda tecknet på dräktighet som hon visat upp.

Men vi kommer att kunna gosa med en liten valp iallafall i jul, kolla den här länken. Där väntar en liten kille på att få komma till oss.
Jag önskar er en Trevlig Helg!


3 kommentarer:

gittan sa...

Men ska det bli ännu en med päls; kunde kanske varit läge för en naken hund så du inte få kamma hela tiden.
En ny chow alltså !
Fast lite annorlunda än Vilma och Vera i pälsen ser de ut som.
Förra julen var det ju också valp till jul.
Trevlig helg !

Maria i Hammerdal sa...

Nu har jag kikar på killarna. Det går ju inte direkt och se hur de ser ut men jag skulle nog välja den mörka om jag hade chansen. Han kanske får samma färg som Samurai som är med på förstasidan å han är jättefin :o)

Pernilla i Fagerdal sa...

Men herregud va jag garvade när jag läste din text och girlfighten :) Vilka brudar... :) Ha ha ha! Härligt med en valp till! Håller tummarna för att det blir en ny stjärna! :) Ska gå in och kolla på länken du lagt ut!
(Även ett gott go natt skratt fick jag när jag läste om er första husbilstripp... :) Kram Pernilla o gänget!