söndag 1 november 2009

Premiärturen avklarad

I lördags åkte vi till Östersund och handlade saker till husbilen. Det behövs en massa täcken, kuddar, köksprylar m.m. Sedan packade maken kylskåpet så vi kunde åka på en kort premiärtur.


Uppe under taket skulle vi sova och jag är oärlig om jag säger att det var enkelt att bädda! Och täckena var så fluffiga och tjocka att vi var fundersamma på om vi skulle få plats däruppe. Men det gick strålande bra och sov gott gjorde vi också.


Alla fyra hundarna var med och de skötte sig exemplariskt. YoYo sov i buren hela natten och de andra bäddade för sig på golvet.
Nu har vi upptäckt en del saker som kommer att underlätta vid nästa tur, men det får vänta till våren 2010 för nu ställer vi undan Pärlan.


2 kommentarer:

eva sa...

Ja, ni verkar ha haft det mysigt.
Jag skrattade för mig själv när jag såg slafen däruppe.Det kan ju bli lite bökigt innan man har fått sängkläderna på plats.
Törs inte visa Kjell bilderna för då blir han husbilsugen igen!!!

Anonym sa...

Vad roligt det ser ut! Mysigt med husbil och hundar.

Förresten, roligt att jag tog kort på en vildpelargon utan att veta om det. /Elin