torsdag 4 juni 2009

En solgul stjärna i mitt växthus

Visst är squashens blommor häftiga! Bakom den här blomman finns ämnet till en squash. Plantan har också andra blommor men de är mindre och det syns att det inte ska bli någon frukt efter dem. Så jag förstår inte hur det går till, om de redan är befruktade eller hur det fungerar... Plantan har jag fått av kollega Anna.

Gurkorna börjar också mogna nu. I år har jag satt olika minigurkor, en sort från syster Gittan, och även en picklesgurka som jag fick av Moa. Så i helgen ska vi äta egna gurkor.

Det blev kyligare väder nu så jag fick lov att ta in bönorna för annars gror de väl inte. De är ju verkligen värmeälskande så de får nu gro klart på det varma toalettgolvet.

Gå in på Trädgårdsföreningens blogg som finns i högerspalten och njut av bilder på Dillpionen vi har i Geologiska trädgården. Vacker!!

Inga kommentarer: