måndag 15 juni 2009

Hundutställning i regn och rusk

Det här var utsikten från vårt tält på söndagen i Vännäs. 4000 anmälda hundar och jag knäpper kort på en halv domare och en halv hund... Men det regnade och var kallt så man försökte hålla sig torr så länge som möjligt.

Inne i tältet var det mest kaos för allt slängdes bara in där och sedan fick man vara glad om man hittade åt det när det behövdes. Vattenskålen var hundarna inte intresserad av för den varan fick de nog av. Vattnet liksom sögs in direkt genom huden...


Det var utställning även på lördagen och så här trötta var de efter den dagen. Och det var INNAN de hade sitt kvällsrace med whippeten Ninja på golfbanan i Bjurholm. Då hängde tungorna vill jag lova!


När vi kommit hem och packat upp såg vinstrosetterna ut så här. Kanske lite ovarsamt packade.
Iallafall fick Vera ck båda dagarna och det var jättekul. Hon fick också Rcacib trots att hon blev 3a i tikklassen, men 2an var veteran och de får inte tävla om cacib.
Vilma gjorde debut i utställningsringen på söndagen och skötte sig galant. Hon sprang snyggt och ställde upp sig fint, och stod still och tittade på mig hela tiden. Bra för att vara första gången. Hon blev bästa valp på söndagen och det var hon värd tycker jag. På lördagen sölade jag på och kollade inte klockan så ett, tu, tre var det vår tur och då befann sig fortfarande Vilma i bilen ute på parkeringen långt, långt bort....
Om ni vill se bilder på hundarna från utställningen gå in på Nellwoods hemsida som ni hittar i högerspalten.
Nu är vi nöjda och glada att vi är hemma igen, och nu kan vi ladda för nästa utställningshelg i Piteå.
Tack för trevligt sällskap, Ulrika och Rita, Tobias och Max och Gunilla och Ninja, Elin och lilla chihuahuan som jag glömt namnet på.



2 kommentarer:

gittan sa...

Grattis ! Vilken ära att bli bästa valp ! Sötast iallafall ! Och Vera skötte sig !
Synd att det ska regna mest varje dag..det blir ju ingen fart på växthuset. Men den som väntar på nå´t gott..
I helgen har Elin och Kåre varit hemma och på söndag kom Maria och Rickard.Så det var familjeliv hela helgen och god mat gjorde vi.
På söndagkväll när alla åkt tog vi en sväng på golfbanan men det blev så kallt så vi vände efter 6 hål.
Jag kom på att jag kunde ha parasoll till mina vallmo vid uteplatsen och de har klarat alla regndagar...det är ju det att jag har ju så mycket vallmo överallt i trädgården så jag skulle behöva ha vallmoparasoll lite varstans...
hej så länge !

Maria i Hammerdal sa...

JÄTTEGRATTIS till helgens framgångar i utställningsringen. Nästa gång får nog Vera ett cert ska du se, hon har ju klättrat mot det sakta men säkert.