söndag 7 juni 2009

Resa till Pålgård

Idag har vi varit på en visit hos Larz Danielsson i Pålgård. Det är 3e gången jag är där men det är alltid lika spännande. Han har en otrolig mångfald av fantastiska perenner, buskar och träd. Jag visar bara några bilder här men du kan titta på hans hemsida.


Hans visningsträdgård är uppbyggd i en sluttning av bl.a. torvblock. Man kan gå på trampstenar igenom planteringarna.


En växt som jag inte vet vad den heter. Söt och rufsig.


En sådan här klematis köpte jag och den ska planteras i stenbrottet. Men min är inte så stor ännu.



Här står korgarna och väntar på att fyllas. Vi talade om för Larz vad vi ville ha och han kunde direkt säga om han hade den plantan och var han hade den. Så det var han som fick springa fram och tillbaka för att uppfylla våra önskemål.




Inga kommentarer: