måndag 29 juni 2009

Måndagkväll klockan 22.30

De oranga liljorna har börjat blomma och de blir bara fler och fler i den lilla gropen där jag satte den för flera år sedan. Färgen är inte bra återgiven på den här bilden och det är nog för att det är kväll.

Vi fortsätter på det oranga temat för nu blommar också jättevallmon. De flesta är oranga men det finns också laxfärgade blommor. De gör sig bra mot daggkåpan som går i lime.


Mer orange, den här smörbollen köpte jag ifjol (utförsäljning halva priset!) och den blev fin ibland den vita höga nävan.



Här ser ni en annan nyans på jättevallmon, laxrosa? Den strävar upp i klätterstödet. Jag hade tänkt att en eldkrasse skulle klättra upp där men den dog i vintras.



Och avslutningsvis så stängde jag ugnen 22.30 och nu har vi nybakade kardemummaskorpor. Men det var väl inte så klokt att baka en sådan här varm dag, men nu är det gjort.




1 kommentar:

Katarina sa...

Ohh vad jag vill sätta tänderna i en skorpa,saknar knastret mot tänderna mmmm va gott ;)