lördag 30 maj 2009

En solig lördag

Idag var det Köpmannamarknad i Strömsund och min kreativa syster sålde sina alster. Dagen började i skugga på hennes sida av gatan, men senare på dagen kom solen och den var varm idag.




Imorgon är det Mors dag så det gällde att få folk att upptäcka att man kunde ge mor något annat än en blomma.


Till exempel kan mor få en glasburk med Hjärteknäcke, krispigt och gott!



Eller varför inte en väska med ulliga får.



Om det nu nödvändigtvis ska vara en blomma till mor kan man ge bort en blomma som heter Mor och barn.



Syster hade bakat olika sorters småkakor som var prydligt förpackade.



Man kan också skicka ett fint kort med tovat hjärta och spets på.




Som ni ser mår tomtarna bra också på sommaren.
Och allt det här är hantverk som min syster gjort.

2 kommentarer:

Eva sa...

Hej! Vilka bra kort du tog. Du är ju proffsig på att fota eller var det hantverken som gjorde korten bra? Ha,ha,ha
Det var iallafall kul att vara på Köpmannamarknaden och jag sålde riktigt bra.Slantar till nya burkar och ingredienser. Kanske fler marknader framöver,vem vet.

Eva

gittan sa...

Hej !
Just nu är det svårt hinna med alla bloggar då utelivet pockar på men nu har jag iallafall hittat syster på marknad..ser jättefint och synd att jag inte kunde handla då det var mycket jag skulle vilja ha.
Kul att det gick bra !
Jag behöver en utställningslokal så om ni hör nå´t som kan passa så...annars får det väl bli utställning på "Sunnnansjömon"; det är nog inte så dumt för då behöver inte tavlorna dras runt och jag behöver inte vara på " pass" hela tiden. Kommer upp runt 3;e juli.
Vilken helg det har varit ! Mumma för trädgården !