lördag 9 maj 2009

Skåda ljuset

Idag kom motorsågsexperten och tillika bror till Wilsongränd och imponerade oss alla. Längs kanten på vår tomt har det stått flera stora tallar och en gran som har skuggat baksidan av huset. Men idag mötte de sitt öde. Lägg märke till hur olika de lutar. Det såg man först när granen fallit.

Trädfällaren kramade varje träd han fällde, lyfte fingret i luften för att kolla vinden och sedan dånade motorsågen. Och träden föll precis som det var tänkt. Ibland måste han fälla dem mitt i gatan och då gällde det att snabbt få vägen farbar igen. Det var ovanligt mycket trafik idag...



Det såg ut som rena kalhygget när det var klart. Stora stockar och en massa ris i högar.


Och har ni sett! Nu syns växthuset i all sin glans.
Medan vi jobbade med att få bort kvist så berömde flera grannar vår eminente trädfällare. De satt på första parkett och kollade in hur han fällde träd efter träd. Och det blev ljusare och ljusare på hela Wilsongränd.

Vi är inte klara ännu med städningen men lite vila krävs för att mjuka upp ömma ryggar och skrubbsårsskavt ansikte. (Jag snubblade på mina egna skosnören i skogen...)

3 kommentarer:

gittan sa...

Så duktig min bror är...men det visste jag ju redan.
Kul för er att få ljusare på baksidan men vilket slit !
Skönt iallafall när träden är fällda och det har gått bra.
Vi har en granne som fällt många stora furor och där har man klättrat upp i toppen och sågat av bit för bit och det såg svajigt ut.
Har hört att spikmatta är bra för onda leder och man blir visst jättepigg att ligga på en sådan i 20 minuter, kanske nåt att inhandla inför det fortsatta arbetet....hälsa alla från oss

Barbro sa...

Ja, jag har också hört att spikmatta kan göra underverk, så det kanske vore en ide.

Fru Nilsson sa...

Spikmattan kan jag rekommendera varmt - den fungerar både för stela och ömmande muskler, och dessutom har den en avslappnande effekt om man känner sig stressad och har svårt att slappna av. Men använd den helst på kvällen innan du ska sova, eller ta det lugnt.
Trädfällaren - är han dyr att hyra? Skulle behöva röja på bakgården där det är ganska trångt...