lördag 23 maj 2009

Helg

Så här såg det ut i gårkväll hos oss. Lasse lockade och pockade men YoYo vägrade att följa med ut. Han lyfte inte ens ett ögonbryn.
Idag har han och jag varit på hundklubben och städat lite, och tränat lite, så ikväll är han också mycket trött.

Lasse är trött på vår gamla gräsklippare för den är så tjurig. Startar knappt och när den gör det, efter 100 ryck och kramp i armen, så låter den som om den har lunginflammation och hostar och hackar. Lasse hann klippa hälften och nu står den där och tjurar. Vad klipparen inte insett är att det nu är stor risk att den blir utbytt! Jag tror det blir en handklippare för vi har så lite gräsmatta nuförtiden.

Men vad är nu detta??!


Rosa tulpaner mitt i den gula och oranga rabatten på framsidan... hmm, det stör mig en del... så jag knipsar av dem och sätter dem i en vas inne istället.

1 kommentar:

Katarina sa...

Undrar vem det va som tjurade Lasse el klipparen;)
Det va väll fint med lite rosa som brytning,fast det kan ju va fint med lite blommster inne oxå.