söndag 10 maj 2009

Öppen trädgård

Nu är nästan allt skräp bortstädat, skönt! Och öppet och ljust blev det. Jag var i växthuset på eftermiddagen och solen värmde mig i ryggen. Dammen får också mer ljus nu så näckrosorna blommar nog tidigare. Jag började tömma dammen idag och vattnade rabatterna runtom med det vattnet. Det behövs en riktig rengöring i år, och sedan ska dammen fyllas med Vattudalsvatten.



Kalhygget på Wilsongränd. Någon föreslog att vi skulle fräsa bort stubbarna men de får nog stå kvar.



Här ligger granen, vars grenar var tunga att bära bort, och väntar på transport till Backe. Jag provade att räkna årsringarna men gav upp vid 37...




1 kommentar:

Grindelunda sa...

Hej hej!
Jag såg allt hur Du stökade i Ditt härliga växthus igår när vi åkte ner till "Vårans" (Jens familj kallar vår tomt nere vid Elias för det). Det ser så spännande ut med alla växter. Du har fullt upp kan jag tro med allt som växer och gror :)

Må så gott önskar Gunilla