söndag 3 maj 2009

Nu blommar det

Nu har solen lockat fram blomsterfägring även hos oss på Wilsongränd. De här små påskliljorna har jag köpt i kruka till påsk och sedan planterat ut. Och de blommar fint varje vår.


Även de större påsk- och pingstliljorna börjar slå ut nu.


Nu har jag rullat upp plasten i växthuset och flyttat om hyllor. Pelargonerna och fuchsiorna har fått det lite luftigare och snart är det dags att fylla de stora kärlen där tomater, paprikor, chili och gurkor ska husera.


Här kan man sitta med kaffekoppen eller kanske läsa i favoritboken.


Å titta här! Första blomman på en av änglatrumpeterna.





3 kommentarer:

Katarina sa...

Hoppas det blir trädfällning så kan du o jag sitta i växthuset o ha de bra! ;)

Barbro sa...

Ja det får vi verkligen hoppas!

Men det blir väl så soligt då i växthuset, när alla träd är borta, att det blir för varmt att sitta där...

gittan sa...

Jag tror det blir bra för växterna i växthuset och när ni sitter där får ni sitta med luftdrag och öppna fönster så går det nog bra.

Idag har jag avverkat en uppgift från göra listan; rensa häck och grusgång på framsidan och det blir så fiint !