tisdag 5 maj 2009

Schysst böna!

Det här damp ned i min brevlåda idag, tack syster, och jag trodde ju att det var jag som var den schyssta bönan... men brevet innehöll också bönor som skulle sättas i jord. Så det här kortet, inplastat och klart, var egentligen en planteringsskylt att sätta ut i såraden. Smart va?!

Annars är det regnigt och trist idag så jag håller mig inne ikväll. Igår var Vilma, YoYo och jag på utställningsträning på hundklubben och träffade andra vackra hundar. Imorgon ska vi på valpkurs, så jag hoppas att regnet har gett sig då.

Men regnet gör att det blir grönare och fräschare ute i trädgården, så helt fel är det inte. Och nu när jag ska så schyssta bönor behövs lite regn.

Lasse hade ingen kamera med till Åland så ni får inte se hur golfbanorna såg ut där. Men de spelade golf 3 dagar, vädret var toppen och de var rejält trötta när de kom hem.

3 kommentarer:

Maria i Hammerdal sa...

Hmmm... enligt kammalt talesätt så kan det aldrig komma för mycket regn före midsommar... men jag undrar...? Nåja, lagom är nog bäst.

Vi träffas i morron på valpkurs.

gittan sa...

Hoppas att det blir riklig skörd av schyssta bönor för då kommer jag och smakar för bönor och ärter är så gott.
Här också lite regn och det välsignar vi för det behövdes.
Ikväll målarkurs och igår var det handhygien för hela slanten; Eva fick urklippet och vi ville skicka till dig också men datorn ville inte tror jag.
kram gittan

gittan sa...

Förresten jag har en sån där skylt om du fick men där står det " Varning för mördarsniglar ". Jag har satt ut den i trädgården..lite kul.
Inte så många sniglar än men med regn så blir de flera och jag går på jakt flera ggr per dag. Fy och usch !