måndag 27 juli 2009

Det stora äventyret har börjat!

Här står maken beredd att ge sig iväg på pilgrimsvandringen till Santiago de Compostela. Mer utrustning än så här har han inte med sig. Ryggsäcken väger just nu 8 kg men då har han en del saker som sonen ska ha i sin ryggsäck så den kommer att bli lättare.

Första färdsättet var buss till Östersund och på bilden syns det att han ämnar till varmare nejder om man ser hur han är klädd jämfört med övriga passagerare.
Tåget väntar i Östersund och i eftermiddag är han i Uppsala där sonen väntar med middag. Imorgonbitti tar de flyget till Biaritz i Frankrike för att sedan tåg- och bussledes ta sig fram till St. Jean Pied de Port där leden startar. Där får de registrera sig och få ett pass för att betraktas som pilgrimer när de startar sin färd. De har då möjlighet att bo på härbärgen efter vägen.

De ska försöka skicka bilder till mig under resans gång så jag kan hålla er uppdaterade på var de befinner sig och hur de mår. Jag gav som förslag att de skulle dokumentera sina skavsår och samtidigt berätta om vad de såg och gjorde när de försökte läka just det skavsåret. Men det föll inte i god jord, så vi får se vilken reseberättelse vi får.
Nu är det dags för min vandring med hundarna, jag har medvetet avvaktat det göromålet idag, men regnet verkar inte vilja ge med sig så det är nog bara att gå ut.


2 kommentarer:

HWITA DRÖMMAR sa...

Hej!

Va roligt att det gick så bra på utställningen! Men så goa hundar som ni har så är jag inte förvånad!
Du får ge alla hundarna en stooor kram från oss i Karlskoga!

gittan sa...

Från det ena äventyret till det andra; vi önskar pilgrimen en fantastisk resa till fots !!
Kul att vi får följa med och dela glädjeämnen ( "kranen" ) och sorger ( skavsår )..:)
Hoppas regnet hör upp snart så du kan gå ut i din trädgård och njuta lite...vi hörs snart igen !