måndag 27 juli 2009

Litet resekåseri

Vi har varit ute på en resa i Mellansverige, maken, jag och hundarna. Hundutställningar i Köping och Ransäter har vi hunnit med, med blandade resultat: allt från blå plastband till HP och BIRvalp.

I övrigt har det också spelats golf, vi har träffat släkten och ätit en massa god mat i Karlskoga. I går var det meningen att vi skulle åka till Uppsala, maken skulle stanna där och jag skulle köra hem med hundarna. Men så blev det inte...

Anledningarna var flera, dels har inte mina ögon förbättrats något så det skulle bli jobbigt att köra så långt själv, dels blev det strul med min mobil: den gick inte att ringa med! Och tankarna började komma... tänk om det händer något, då sitter jag där och kan inte få tag i någon.
Maken bestämde att han skulle köra hem mig och ta sig ned till Uppsala sedan. Det kan sägas att han erbjöd sig att göra så här redan i planeringsstadiet av resan men det avböjde jag bestämt för nog skulle jag fixa det.

Så igårkväll kom vi hem och som ni sett har maken åkt iväg, och även kommit fram till Uppsala nu. Och mobilen då, ja inte var det något fel på den men det är högst nödvändigt att det finns pengar på kontantkortet. Och med saldot 0,59 kr kommer man inte långt!! Som tur var kom jag på det själv innan jag började reklamera simkortet

I Köping bodde vi i Holmsmalmastugan som såg ut så här och var tip top invändigt, renoverad 2007. Lugnt läge vid cykelbanan och väldigt billig hyra.



På altanen satt vi på kvällarna och åt, samtidigt kunde man titta ut över trädgården de höll på att anlägga.


Varning för hunden står det på grinden, men de här är inte så farliga. Men mycket andra otrevliga djur fanns det där ,upptäckte vi senare, fästingar. Alla våra tre hundar fick sin beskärda dos.

YoYo döpte jag om till Fästis ett tag eftersom det fastnade så många fästingar på honom. Men han var lika glad och sprallig som vanligt. Här på stenbacken i Karlskoga trivdes han.


Och det gjorde den här lilla "björnhonan" också.
Men nu tycker vi alla att det är skönt att vara hemma, trots regnet, trots att de flesta blommor ligger regntunga på marken, trots möglet i växthuset, trots att tvättstugan är överfull och trots att Morden i Midsomer är slut för den här sommaren.
Borta bra men hemma bäst!

3 kommentarer:

Storasyster Eva sa...

Men Barbro, så tokigt det kan bli!!
Man kanske måste börja lägga i en slant i ditt telefonkort.
ALLA SOM LÄSER BARBROS BLOGG KAN VÄL SÄTTA IN NÅN KRONA!!
Tur att du löste felet.Tänk om du stått där och klagat......

gittan sa...

Jo, jag undrar när vi får se rosetten som charmören med de mörkbruna ögonen under bångstyrig lugg tillskansade sig i Ransäter...??
Så stolt han måtte ha varit och matte inte minst..värt all möda och träning !!
Det blir väl en inramad förstoring !
kramar till er alla fyr- och tvåfotingar

Katarina sa...

Ja du!! så det kan bli,som sagt tur att du inte han ringa och klaga,el kanskae inte dom kan ju ha fått lite kul typ "dumma norrläningar"som inte fattar så pass att det måste finnas pengar;)