onsdag 8 juli 2009

Fynd på loppis och i uthus

De här tallrikarna äter jag min filfrukost i numera och det känns genast lite lyxigare. Tallrikarna är inköpta på loppis och är väldigt lätta och fina. Men de går inte att köra i mikron för då blixtrar det om gulddekoren. Linnehandduken inköptes samtidigt, vilken kvalitet!




Ett hus i vår närhet håller på att tömmas och det kom fram en massa gamla trälådor ur förrådet. Och jag fick ta med mig allihop!


Lådorna berättar sin egen historia.



Plocksalladen fick en ny förpackning.



Och basilikan också.


Visst var det fina fynd?

Vissa av lådorna kommer jag att måla men det blir nog i vinter.


2 kommentarer:

Katarina sa...

De va fina lådor,jag skulle nog behålla dom som är det är en viss charm med trä.
Hoppas ni har det bra med en massa god mat.

Moments of photography sa...

Åh vilka fina trädlådor du fått tag i!!!