tisdag 21 juli 2009

Göromål en regnig tisdag

De golfintresserade tog bagarna och gick ut en runda idag men tyvärr blev vädret inte bättre än så här. Regnet slår mot rutan.



YoYo och jag hade tidigare tagit oss en runda i skogen och då upptäckte jag ett hallonsnår. Utrustad med en påse som vanligtvis är ämnad för andra saker började jag plocka. YoYo är ju en vetgirig hund så han ville lära sig hallonplockningen gedigna hantverk och det gjorde han ganska närgånget. Så skörden hade kanske blivit något större utan lärling, men sånt får man ta.


Nu vilar hundarna ut på ett nytt golv, i ett nytt hus, och funderar nog inte så mycket över hur morgondagen ser ut. De finner sig i det mesta, trots att trappen in till vårt boende var lite läskig första gången.



När jag la in den här närbilden av YoYo på datorn upptäckte jag att han fått sin första fästing. Tvi och usch! Så nu måsta jag börja hålla koll på det beståndet också...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vilken rolig sida du har, med fyndiga formuleringar och vackra bilder! Jag läser varje dag (nästan)med stor behållning. Själv har jag fullt upp med barnbarna och min loppis.
Kram, Margit

Katarina sa...

Ja det är bäst du kollar all pälls du har med dej så ni inte kommer dragandes men en massa fästing och elände hit till norrland;)
Fast det finns ju här oxå.
Ha det bra och hälsa alla!!