söndag 8 november 2009

Amaryllisen omplanterad

Mina amaryllislökar har stått ute i garaget i kyla och mörker sedan i september. Utan krukor och så knövlade jag bladen ordentligt. Trots det har inte alla torkat och vissnat ner. Men idag tröttnade jag på dem och planterade helt sonika om dem. Det var 23 lökar, de flesta vanliga röda och vita, men även randiga och olika rosa varianter. Några små bebisar fanns det också så de satte jag flera i samma kruka.


Här är den allra minsta löken, den är samma storlek som min lillfingernagel. Man kan ju undra när den kommer att blomma... om 5 år kanske??

3 kommentarer:

Katarina sa...

Fy vad det såg tråkigt ut med en massa blommjord och söl.
De vill jag bara göra på våren och då gör jag de på våren ;))

Va inte trädgårds hunden på G och hjälpa till.

gittan sa...

Vilket jobb !
Hoppas det blir en grann blomning !
Det är väldigt fint med många amaryllisar tillsammmans tycker jag.

Annika Christensen sa...

Oj oj det var inte lite det!
jag har ingen ännu.
Men snart så blir det väl några vita skulle jag tro.
Ha det gott
Annika