tisdag 24 november 2009

Ledig dag = vilodag?

Tisdag är ledig dag för mig och det behövs verkligen. Tid för avkoppling, eftertanke, vila och kontemplation... skulle nog vara bra för mig. Gör jag då det??


Min dag har sett ut så här: sovit lite längre, gått en långpromenad med Max och YoYo, badat Max och YoYo eftersom de luktade skunk efter långpromenad, bakat vörtlimpa, fikat kaffe och vörtlimpa, knäppt kort på vörtlimpa, ringt telia och fått ordning på ett krånglande bredband, inte hunnit ringt en del andra samtal som jag hade tänkt hinna idag, ...


... och shoppat dyrgripar: saffran, (tänk om man hade kunnat odla dessa krokusar), gardinstänger har jag också köpt med tillhörande supervackra mosaikknoppar (ska ta kort sedan) för nu ska jag ha gardiner igen efter ett gardinuppehåll på 1 år, 12 rullar torkpapper till den behändiga hållaren, sedan har jag hunnit äta blodpudding och bacon för man måste ju dra in på omkostnaderna någonstans.



Jag hann också slänga ett öga på en röd, fin snöslunga som jag kanske ska köpa en annan dag. Nu väntar en promenad med tjejerna och sedan avslutas dagen med möte på hundklubben med glöggfika.



Eftertanken och kontemplationen hanns nog inte med idag men avkoppling var det väl ändå...

4 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Inte vet jag om du är ledig...:)
Det låter som hemma hos en annan, man får vara glad att man slipper vara på jobbet ibland så man hinner göra allt annat och det tar en hel dag....... men baka är aldrig fel och gott, synd jag aldrig tar mig tid för det....

gittan sa...

Jag fick en mindre chock när jag skulle köpa saffran; så dyrt har då inte jag upplevt någon gång.

Får sätta en lapp på frysen att det är ransonering på saffransbullarna i år...undrar hur det går ?

gittan sa...

VAD HAR DU PENSLAT DITT VÖRTBRÖD MED ?
Läste Allt om Mat; ett tips är att pensla med kaffe och lite socker.
Dina limpor ser goda ut !

Barbro sa...

Jag penslade med smör efter att de kommit ur ugnen. Men kaffe kan bli en bra smakbrytning.