söndag 22 november 2009

Vilma och framtiden

För drygt en vecka sedan röntgades Vilmas höfter och armbågar. Jag var naturligtvis skeptisk och vågade inte hoppas för mycket för inom chowevärlden kan allt hända. Sedan gick dagarna och så fanns resultatet på SKKs hemsida: HD A och ED 1. Toppenbra!!


Lilla Vilma som inte är klok på en fläck: hon går igång till tusen när hon hör skogsfåglars vingslag i skogen, då är det 1000 knyck som gäller, går hon i koppel kan man få dra henne efter sig.


Hon blir så glad när man kommer hem att hon vill bita sig fast i ens kläder, så det gäller att vara rustad med en extravante för att slippa bli biten i knävecket.


Mat älskar hon i alla dess former och hon försöker även äta upp de andras mat. Genom att smyga bakom mig så tror hon att ingen ska märka att hon tar en extra portion.



Här stämmer hon in i mitt jubel över resultatet.
Mycket är på gång här på Wilsongränd 1 just nu. Vårt kennelnamn (Tobias och mitt) blir godkänt den 1 december så fortfarande finns det tid för att överklaga ;). Men kommer det inte in något klagomål så kommer vår uppfödning att gå under namnet
Kennel Sagoskatternas. Och namn till framtida valpar finns det då en uppsjö av i alla gamla kära sagor.
Lagom till jul kommer också vårt nytillskott, Prince Lucas de los Perro de Bigo. En röd chow chowhane från kennel Los Perros de Bigo i Barcelona. Det ska bli så himla spännande! Han kommer att bo hemma hos Tobias, men eftersom vi hjälps åt med hundarna så kommer jag att träffa Lucas varje dag. Vi räknar dagarna tills han är här!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fotomodell hon är lilla Vilma! Så skönt att veta att hennes armbågar och höfter är OK :) Nu är det bara att börja planera för framtida små Sagoskatter ;) Ska bli spännande att få se erat nya tillskott när han anländer och dessutom en röd liten sådan, då har ni ju tre färger!

Ulrika

Maria i Hammerdal sa...

Grattis till "turen" med Vilmas höfter å armbåger.

Vilken av killarna är er Lucas?

Barbro sa...

Det har vi inte bestämt ännu. De ska få växa på sig några veckor till så bestämmer vi då.

gittan sa...

Gratulerar till kennelnamnet som jag hoppas blir godkänt; det känns helt perfekt !
Grattis till Vilmas fina figur om man kan säga så !
Spännande fortsättning !

Annika Christensen sa...

Hon är ju bara så underbar jag gör som hon.. vrål... av glädje.
Ge henne en riktig klapp och puss från mig.
Kram
Annika

Anna-Lena sa...

Gratulerar verkligen till röntgenresultatet. Som sagt-alla kan hända men jag och säkerligen många med mig tycker att det är kanonkul med fler och nya uppfödare inom rasen med fräscha ideer. Ser fram emot att få vila ögonen på importen..... Verkligen superspännande! Lycka Till med allt och hoppas att kennelnamnet är ditt!