tisdag 27 januari 2009

Hundar på isen, fotografering




Idag gick vi ner på isen och pulsade i djupsnö, ochTobias borderterrier Max var också med. Det blir fart när han är med. Vilma blir alldeles vit när vi är ute för snön fastnar så lätt i hennes päls.


Vera fick jag koppla 2 gånger för hon vill så gärma springa över isen när det kommer en liten svart prick som låter iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii (skoter alltså). När skotrarna är nära oss så är de inte roliga men långt bort blir de otroligt spännande. Och jag är rädd för att hon ska gå ner sig i nån vak så då blir det koppel på.


Sedan kom Eva hit och ordnade en fotostudio med lakan och 2 sladdlampor. Förmodligen var det ingen proffsig fotostudio men man tager vad man haver. Fotoobjektet var inte speciellt proffsigt heller, utan ville mest hoppa och studsa. Men efter att jag kollat igenom 164 kort så får ni se de här.


Ett kort på Vilma där hon står i vår primitiva fotostudio.

3 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Vilka underbart söta hundar!!
Kul att du följer min blogg annars hade jag inte hittat till dig.
Ha det gott vi syns och hörs
Annika

Barbro sa...

Ja, visst är de fina. Men det var svårt att ta kort på en svart hund.
Satt just och läste Drömhem och Trädgård, vilka fantastiska trädgårdsbilder i vinterskrud du tagit.
Ha det bra.

Anonym sa...

Gittan sa:
Det blir nog bra med lite mera ljus på hundarna vid foto då Vilma är så mörk men hon har blivit större ser jag efter jul...fick hon också hjälpa till med godisbordet ??