söndag 25 januari 2009

Trädgård i vila





Idag snöar det igen...
Vi har ganska mycket snö nu så jag tycker att det räcker.


Trädgården ligger i vila och egentligen är det skönt för det blir desto roligare när den börjar tina fram. Våren är härlig när plantorna tränger sig upp i ljuset. De har trotsat vintern och tänker visa upp sig ännu en sommar. Då förstår man att de gjort rätt för vintervilan.

Mitt växthus som Lasse byggde för några år sedan ligger inbäddat i snö. Men om 2 månader är det full fart där inne, för jag börjar med att sätta ut frösådderna. Sedan kommer pelargoner och fuchsior ut och då har nektarinträdet börjat blomma. Hoppas att det mår bra efter den här vintern för ifjol blev det ingen frukt på det. 2 år har det givit frukt och nektarinerna var jättegoda, ganska vita i köttet om man jämför med de man köper.


Maria I började göra en hemsida för min trädgård, UTERUMMET heter den, för något år sedan men jag hade lite svårt att uppdatera den så den ligger i vila den med. Men det finns många bilder där från min trädgård, mitt UTERUM. Titta gärna in dit.

Inga kommentarer: