torsdag 29 januari 2009

Vera apporterar



Titta så fint hon håller apporten!

Det här är en liten seger att fira, för Vera har alltid varit försiktig med vad hon tar i sin mun. Hon använder tänderna så försiktigt även om man ger henne godsaker. Men nu tar hon apporten och håller fast. Ibland åker den ut på en gång men ibland hinner jag t.o.m. ta en bild på henne.


Det svarta som syns i bilden är Vilma den lilla busan, och jag har redan börjat träna henne att apportera. Hon däremot tar gärna allt möjligt i munnen så det kommer att gå mycket fortare att få henne att hålla både trä och metall. Igår hade hon och jag dragkamp om matskeden med filmjölk på, jag vann ...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet att Vilma biter i allt, t.ex. mina ben, säger Tobias

Anonym sa...

...kanske ni ska ta en chans den 21/2 i ridhuset... jag menar nu när Vera tar apporten ;o)

// Maria & lundetjejerna

Barbro sa...

Jag tror vi tränar lite till, för det är inte bara apporteringen som ska funka.

Anonym sa...

Vera ser lite förvånad ut som att "vad håller jag på med"....Gittan