lördag 15 augusti 2009

Enkelt kontra dubbelt

Om man blir godissugen kan man nu gå ut i växthuset och snusa för där luktar det skumbanan på kvällarna. Det är P.gibbosum som blommar för fullt med långa stänglar. Blommorna är fina i sin enkelhet.

Den här blomman är verkligen inte enkel, utan tvärtom mycket dubbel och fluffig. Ziegfield Girl heter den här fuchsian och visst är blommorna läckra!? Tidigare tyckte jag bäst om enkla, små fuchsior men nu har jag även fallit för de med svulstigt stora blommor.
VANDRARNA lämnade Astorga igår utan frukost eftersom det var helgdag i hela Spanien för att fira La Virgen. Men de överlevde dagen och hukade nu i en liten by några mil utanför Astorga. Byn låg på 1400 m över havet och det var ett fasansfullt åskväder där just nu. Inget fanns att göra och i baren fanns bara människor som pratade italienska, så de funderade på att gå och lägga sig tidigt. Och hoppas på att vädret var bättre imorgon.
De mådde bra och hälsade till er alla.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Det va vackra blommor jag har inte sett dubbla sånna vad dom nu hette jag vet bara att momma hade sånna när man va liten och dom va kul att klämma på knoppen.
Sitter här nu med en RÖD men ganska skön kännsla i rygg o nacke,ska testa uta tröja i morgon;)

Annika Christensen sa...

Ohh gar du vallmo som blommar!!
Det är inte klokt vad dina hundar är söta.
Tack för din fina kommentar hos mig.
Annika

Katarina sa...

Hälsa Grattis till Lasse från oss om du pratar el sms till han.