fredag 7 augusti 2009

Skatt i skogen

I skogen finns fullt med blåbär upptäckte jag när jag gick med hundarna, så igår tog jag fram röda hinken och bärplockaren. Det var bara att börja plocka direkt, behövde inte gå många meter. Efter några minuter hörde jag "rafs, rafs" och upptäckte att jag inte var ensam. En ung kille plockade energiskt för att tjäna några kronor. Det var trevligt med sällskap i bärplockarskogen.

Idag rensade jag dem för en del barr och andra skräp följde naturligtvis med.

Jag önskar att jag hade haft dessa handskar på mig när jag plockade också för då hade jag sluppit fula nagelband. Jag fick dem av syster Gittan och de är bra till många sysslor. Tack, tack!


Ikväll såg slutprodukten ut så här, blåbärspaj.



3 kommentarer:

gittan sa...

Pajen ser jättegod ut !
Kul att det finns så bra med blåbär hos er också.
Nu är det full fart på Marias flytt för idag har de fått nyckeln till huset !
Imorgon ska det köras grejer från Örebro.
Jag är väldigt nyfiken på hur det ser ut och imorgon kan vi få en första titt.
Vi har varit på golfbanan till kl 21.30 ikväll; det är så härligt väder.
Återkommer med rapport om hur flytten avlöper.

gittan sa...

Hör av dig när du behöver mera handskar !

Katarina sa...

Det såg inte dumt ut med paj.
Måste nog ut o se om man hittar lite bär det är bra att hitta i frysen både till paj o tårtor el till en stor klick vispgrädde.