söndag 23 augusti 2009

Gula mogna tomater

De ryska, gula tomaterna, Yantarnyi och Slivovidnyi, börjar mogna nu. Det är nog bara de som klarar vårt väder i sommar. Iallafall var de mycket goda! Men blir det fler dagar som idag så kanske även fler sorter kommer igång. Men jag är fruktansvärt irriterad på kameran jag har för bilderna får ingen skärpa... eller är det mig det är fel på ??

Vandrarna har nu bara 2,5 mil kvar till Santiago de Compostela. De bor i natt i Santa Irene men det var så litet så det fanns ingenstans att äta så de gick 3 km till Arca do Pino för att äta middag. På tisdag ska de gå i mässan för att visa att de är äkta pilgrimer och få beviset för det. Sedan har de några dagar att fördriva innan flyget går mot kalla Norden.


Imorgon startar skolan igen och jag ska hälsa mina HP1or välkomna till Hjalmar och även hinna till Hoting en vända. Höstterminen är igång!

Inga kommentarer: