onsdag 5 augusti 2009

Vandrarnas första vecka

De här bilderna hade sonen lagt ut i sin Facebook och där var jag inte med, så syster Eva visade mig dem. Nu har jag gått med i det datanätverket också, vad gör man inte för att få information om vad de håller på med...
Bilderna hade han krympt alldeles otroligt så de gick inte att få större här. Den översta var en bild i Frankrike innan de börjat gå.

Första överblicken över Spanien.


När värsta bergsklättringen var avklarad planade det ut.


Fest i staden Estella.



På skylten står det La Rioja och det är Spaniens mest kända vindistrikt.


Här i Irache finns det kranar med vin som det är fritt för pilgrimer att förse sig med. Men tyvärr var den avstängd när mina vandrare kom dit. Och maken såg verkligen besviken ut på den här bilden.


Men här var minerna gladare, en skön avkoppling efter en veckas vandring. Informationen om var de befann sig var minimal så jag vet tyvärr inte hur långt de hunnit. Förmodligen närmar de sig Burgos.

UPPDATERING - Ikväll vilar de ut i en liten by som heter Villa Bastián. De beräknade passera Burgos på fredag. Daniels fötter är trasiga, vattensäcken läcker och det är varmt. Han sliter väldigt ont på eftermiddagarna, men på mornarna är han pigg. Lasse skulle kunna gå och gå och gå...


1 kommentar:

gittan sa...

Vi tittade på Tv programmet om vandringen och igår var det från Burgos så man kan säga att vi är med Lssse och Daniel på resan.
Fast vi har inga skavsår !