onsdag 5 augusti 2009

Utställningshelg i Svenstavik

I helgen var vi i Svenstavik och visade upp oss. Jag hade ingen kamera men de här bilderna tog Agneta från Umeå som också är Bergerägare. Tack!!

På morgonen ställde jag Vera och Vilma, med Hp till Vilma och mycket bra kritik. Vera fick en 1a i kvalitet och det var jag nöjd med eftersom hon var både pälslös och håglös. Men nu har hon börjat äta bättre så skendräktigheten är förhoppningsvis över.


En stilstudie i hur man springer snyggt i ringen. YoYo fick också Hp och blev BIRvalp med fin rosett men jag ställde honom inte i finalen utan sonen åkte hem med alla hundarna när vi var klara.

Jag jobbade i ring 2 på söndagen och skrev för domare Leni Finne. Vi hade dvärgpinscher och leonberger i ringen. Många hundar var det och fort gick det... och sedan kunde jag sitta och titta på alla fina hundar i finalerna. En trevlig helg!

Inga kommentarer: