lördag 19 september 2009

EN BOK TILL...

Bakbokstrenden ger sig inte utan här kommer en ny bakbok. Eller egentligen är det en nygammal bok, Jan Hedhs Bröd heter nu
Bröd och kaffebröd. Många av matbrödsrecepten finns kvar men nu har han med massor av godsaker också, som man kan äta till kaffet.

Och han säger att han tycker om dem allihop och så berättar han var man äter de bästa sockerbullarna, Tarte au sucre, Wienertoscan eller choklad-panettone. Vi besöker konditorier i Paris, Wien och Pasticceria Motta i Milano.

Nu fick jag lära mig att man ska pensla bullarna med ägg 2 gånger med 10 min. mellanrum, och ja, de blev blanka och fina. Jag gjorde också en mandelremonche som jag fyllde bullarna med... många baktermer finns det i boken som gör en lite förvirrad till en början men det är inte så svårt egentligen. (Mandelremonche är mandelmassa och smör)

2 kommentarer:

gittan sa...

Dina systrar sitter här storögda och försöker hänga med i termerna efter allt vin vi inmundigat...
Jag längtar tills jag får ta tag i recepten i boken "bröd "..ser väldigt gott ut och lite nytt !
Imorgon blir det konstutställning och besök hos Maria i Rosendal.
kramar från systrarna

Elin sa...

Fina bilder!!
Kram från systerdotter Elin