fredag 25 september 2009

Mmmmm

YoYo, Max och jag åkte till hundklubben i eftermiddag. De behöver få känna på lite andra lukter än det som luktar hemma hos oss (löptikar, förstås). Så vi kollade in nya altanen som snart är klar. Mm, det luktar något här, mmm här också...

Å så fortsatte de en lång stund, sniffandes, snörvlandes for de över altanen. Och som ni ser är det en stor altan med fin utsikt över gräsplanerna.


Till slut kom de ner på gräsplanen, kanske dags att köra lite agility då.... mmm du det luktar något här... ska bara kolla det först... men så lyfte han äntligen nosen ....


... bara för att lyfta på benet. Ja, hanhundar är roliga!!
Vi hann med lite agilityträning också. Max kan alla hinder och skulle nog vara en "stjärna" om jag tränade med honom, men tiden räcker inte till. Yoyo vet också hur man ska ta de flesta hinder bara jag är tydlig, men det blir lite fel ibland. Och det är oftast mitt fel!
Men vi har ju bara börjat.
Trevlig Helg önskar vi på Wilsongränd 1

1 kommentar:

gittan sa...

Ja visst är de för lustiga; de måste ha ett otroligt luktsinne !

Just nu har jag första receptet ur Brunkebergs bageri i ugnen och det är grova rågbullar. De ser ut att bli fina !
Hela boken är ju full av fina recept men det krävs ju några olika surdegar så det blir lite paus mellan baken.
Har några semesterdagar och det är verkligen skönt för det är så fint väder.
Trevlig helg !