söndag 6 september 2009

Jord och änglar + INBJUDAN

I helgen har jag jobbat med jord. Jag har grävt ur rabatter och jag har fyllt upp rabatter. Då är det bra att ha lite extra resurser med jord att ta av.

När jag grävde ur hittade jag stora knölar med både pärlhyacintlökar och narcisser. Nu är de delade och utplanterade igen, så nästa år hoppas jag att de blommar fint.

Igår grävde jag upp några änglatrumpeter ur rabatterna. De har växt sig ganska stora under sommaren. Nu får de stå i krukor ute tills det är dags att ta in dem i förrådet. Här är en med gula lite mindre blommor.


Den här har vita, också ganska små blommor, men den har nästan blommat klart nu.



Men den här vet jag inte vad jag ska göra med... den är 2,5 m både hög och bred. Jag stöttar med flera pinnar men den lutar ändå betänkligt. Nu undrar jag : ska jag kasta den eller ska jag kapa av den och spara?? Vad tycker ni?
På tisdag kl. 18.00 bjuder jag Trädgårdsföreningen på den årliga pajätningen i mitt växthus och ni alla bloggläsare är också välkomna. Resan får ni bekosta själva men pajen bjuder jag på. Jag har massor av dagliljor som jag grävt upp och vill bli av med, så ta med påsar eller hink så kan ni ta med dem.



3 kommentarer:

gittan sa...

Ja vad ska du göra med din "himlatrumpet"..kanske du kan få någon bra idé på tisdag med trädgårdsföreningen.
Synd att det är såå låångt för jag skulle också vilja komma på din pajbjudning i växthuset..hoppas ni får trevligt och fint väder !
kram

HWITA DRÖMMAR sa...

OJ, va det växer i din trädgård! jag funderar på att skaffa ett äppelträd att plantera hos oss. Vilken kamera lutar det åt? Vilka väljer du mellan?

Maria i Hammerdal sa...

Äsch då... skulle gärna komma men har valpkurs då.

Och nu har hela sommarn gått igen utan att jag kommit och kikat i din trädgård... men, men det kommer väl en till får jag hoppas...