tisdag 1 september 2009

Skönheter

Nu är det högsäsong för fuchsior och de blommar för fullt. Det är tur att de gillar regn och rusk för det har varit gott om det i sommar.



Några har stora och fluffiga blommor som Win Oxtaby.


och några har små enkla. Den vita heter Evensong och den har jag väntat hela sommaren på att den skulle blomma. Den röda är en mer ursprunglig art och heter F. mag.gracilis.


Från den ena skönheten till den andra:
Vilma har blivit stor tjej nu; hon löper för första gång. Jag har förstått att det var på gång eftersom de andra har snusat lite extra på henne. Nu är det bäst att hålla koll på henne



eller det kanske är YoYo jag får hålla koll på.





3 kommentarer:

Katarina sa...

De är nog YoYo du få hålla koll på, han ser ut som en siktig buse.

gittan sa...

Vilken härlig brun färg på pälsen Wilma har. Hon ser ut som en riktig dam nu !!

Jättefina fuchsior ! Önskar att jag kunde fixa såna också !

kram gittan

Grindelunda sa...

Hej hej!
Såg nog hur du njöt i ditt paradis idag :)
Själv hade jag siktet inställt på röjning i ett kommande paradis om man så säger.

Nu är det hopp i bingen. Jens, Denise och Mathilda åker till Italien i morgon. D ska tävla på VM i armbrytning...spännande!

Kram från G