tisdag 15 september 2009

Höststädning

När man har en ledig dag hinner man en hel del, bl.a. har jag ställt bort alla mina amaryllisar. Jag tog ur dem ur krukorna och knycklade ihop bladen, och hoppas att de hinner bilda knoppar lagom till jul. Det brukar inte bli så, men jag lever på hoppet.

Sedan behövde jag något annat på altanen istället, så jag gjorde en liten inköpstur. Rosa ljung passar bra mot altanens gråa golv.



Det fanns ingen vit ljung, men jag hittade en vit "krypljung". Jag frågade i blomsteraffären om den hade ett krypande växtsätt, men så var nog inte fallet, så jag vet inte varför den kallades så.


Prydnadskål är en fin höstväxt som håller sig länge, och den matchade den cerisemålade lådan. Jag har ganska många lyktor så nu letade jag fram dem, och några ljus köpte jag också idag. Så nu när mörkret lagt sig lyser det fint utanför fönstret.



En traktor kommer lastad, med vadå?
Jo, den kom med de här stenarna som så småningom ska bli en stensoffa.
Tack och lov för lediga dagar!!



4 kommentarer:

Katarina sa...

Ledig va väll till att ta i.
Sten soffa det lät spännande.

eva sa...

Ja,du kan du.
Vad fint det blev med dina nyiköpta
växter.

gittan sa...

Visst är det fint med ljung !

Verkligen spännande med stensoffan och jag är nyfiken var den kommer att ståta; kanske i stenbrottet ??

gittan sa...

Visst är det fint med ljung !

Verkligen spännande med stensoffan och jag är nyfiken var den kommer att ståta; kanske i stenbrottet ??