tisdag 8 september 2009

Pajbakning

Idag var det stora pajbakardagen. Det blev pajer med nektariner, pajer med blåbär och pajer med äpplen. Vissa smaksattes med mandelmassa, vissa med muscovadosocker medan andra fick smak av hasselnötter. Och de blev goda allihop!
Växthuset var vackert upplyst av alla tända ljus och regnet smattrade lite lagom på taket. Så det var skönt att sitta där och fika trots att det blev lite kyligt till slut. Nu ska jag packa in det som blev kvar och stoppa i frysen, att ta fram någon gråmulen dag.
Några foton från växthuset blev det inte eftersom det var för mörkt. Men nu är en ny kamera beställd så om en vecka hoppas jag att den är här.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Ähhh vad det såg gott ut.
Spännande med en nu kamera,blev det en system?? visst heter dom så typ den Daniel har.
Ha de så ses vi :)

gittan sa...

Vilka härliga pajer - konstigt att det blev något över !
Hoppas ni hade trevligt trots regn !

Annika Christensen sa...

Ja du om jag kommer och föreläser hos er någon gång så lär jag få gott till kaffet. Flitiga du jag tycker det är så tråkigt med disken.
Fast mannen är kakmonster nr 1.
Ha en skön helg.
Annika