lördag 12 september 2009

Favorit i repris

Idag hade maken beställt pizza så jag jgorde iordning degen i morse. Den får först jäsa en timme eller två och sedan gör man lämpliga bitar , som på bilden ovan, och ställer kallt.

Den här degen är helt fantastisk för man tar bara en bit och snurrar runt den som den värsta pizzabagare och så har man en tunn, fin pizzabotten som man nästan kan se igenom. Degen är så elastisk. Jag blev filmad när jag gjorde en pizzabotten men nu kan inte min dator öppna filen!!


Vad man vill ha på pizzan är individuellt men idag blev det tomatsås, som vi turligt hade en bunke av i frysen, en del riven ost och diverse olika slags skinkor och salami. Ädelost och getost hamnade på några av dem.

Och det bästa av allt är att pizzan går direkt från ugnen och till tallriken så den är verkligen varm.
Nu önskar jag er en trevlig helg!!

5 kommentarer:

Katarina sa...

Det såg jätte gott ut,om jag bott i ström så har ni hafft en matgäst i dag kanske 5 tillomed.
Önskar er en trevlig helg oxå.
Vi ses och hörs.

HWITA DRÖMMAR sa...

Wow va gott det låter!! Här blev det en GI-rätt med aubergine med köttfärsröra..det var helt ok. Trevlig helg till er oxå!

gittan sa...

Går det att få receptet på pizzadegen ??

Grindelunda sa...

Mmmmmm...så smarrigt det ser ut. Hoppas allt är bra. Vi har njutit nere på Vårans idag (igen). Jag har pluttat ner en massa gamla påskliljelökar i hopp om att de ska lysa grannt till våren.

Må så gott!
Kram Gunilla

Anonym sa...

hej
Vad härligt med pizza kanman få recept på degen